De medewerkers van Regulus werken nauwkeurig en zorgvuldig en spannen zich iedere dag in om de best mogelijke zorg te leveren. Toch kunnen er fouten gemaakt worden of dingen mislopen. Als dat het geval is, horen we dit graag van je. Samen gaan we op zoek naar een passende oplossing.
Als je ontevreden bent, kun je dat op verschillende manieren kenbaar maken.
Gesprek met de medewerker
De eerste stap is om je onvrede of kritiek te bespreken met de betreffende medewerker. Als je dat niet wil, kun je je ook wenden tot de behandelcoördinator of regiebehandelaar. Als je dat niet wil, of je komt er samen niet uit, dan kun je je ook wenden tot de leidinggevende via info@reguluszorg.nl of 013-4600010.
Externe klachtenfunctionaris en -commissie
Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg (www.klachtenportaalzorg.nl of info@klachtenportaalzorg.nl).
Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar Regulus is aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Het is mogelijk om samen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris te proberen je klacht op te lossen, of om je klacht voor te leggen aan de onafhankelijke klachtencommissie.
Klachtenportzaal Zorg hanteert een stappenplan voor het indienen van een klacht, wat je hier kunt raadplegen. Omdat Regulus jeugdhulp biedt die valt onder de jeugdwet, dien je de Klachtenprocedure jeugdzorg te volgen.
Na ontvangst van je klacht, beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wil je enkel advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.